2013年3月16日星期六

2013爱的礼物

2011年二月的情人节,我和姐合买了个皮包给爸,知道我爸几时才用吗?就在上个礼拜,也就是2013年三月,他才甘愿/舍得拿出来用


两年了!不是不喜欢还是什么的,就是不舍得用他女儿送的礼物..
今天,我和姐又合买了手表给爸,老人家眼花看不清,所以就选这个大字和日期有放大镜的。


送爸礼物时,我没在场,姐告诉我爸爸一直说'哎哟!不用买的啦','我看电话的时间就好了!','哎哟!为什么要浪费钱?','哎.. 不要买的嘛' 等。


你们多久没送爸妈礼物了?乖啦,去买个小礼物啦!或则回家看看他们和吃个饭,相信我!你一定看到笑容出现在他们的脸上的〜


以下是我抄姐的部落格的某一段关于姐和妈的对话

mama told me the below secretly***

your papa is very happy about the watch! he came to me when I was taking short nap, he showed his hand with the new watch

papa: see this? :D

mama: what's that?

papa: my $3000 watch!

mama: you got a new watch! from whom?

papa: I told you right, daughters are good, they buy me watch! you know what brand?

mama: which special brand?

papa: bonia! same brand with the wallet they bought me! match!

mama: ohhh.. bonia aaa.. good lo..

papa: you told them I needed a watch?

mama: no la.. I am so free to tell them this ar..

papa: they wanted to buy me a handphone, but they are stingy lo, want to save money, so buy this watch, cheaper :D

mama: aiyo, buy you few hundreds watch you already so happy, you sponsored then few thousands for a travel trip are more higher cost..

papa: hey that's different :D


你们看啦!父母就是那么好笑,往往忘了(只因心甘情愿)自己为子女所大付出的,却为子女对自己的小付出而开心和满足。

我们只送区区几百块的小礼物,她们给的是几千块的,所以说呢,父母对子女的爱永远是不能用金钱来衡量的。

既然金钱上不能给到什么(爸比我有钱..), 所以我和姐只能针对他们最需要的,好像节日都会回家陪陪他们吃饭,有空时就回老家看看他们,手机坏了就买手机,手表坏了就买手表咯,带他们吃些没吃过的。还记得上次带爸第一次去吃旋转寿司,爸好像小孩子哦!因为很新奇,呵呵!

附送转贴图- 刚生产,宝宝还在羊水里哦!那么窄,不会辛苦?呵呵



没有评论:

发表评论

小布丁的成长

Lilypie First Birthday tickers

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...